Buenos Aires

Buenos Aires meeldis mulle peaaegu, et esimesest silmapilgust. Peamiselt sellepärast, et seal oli varasuvi ning terve linn oli täis hästi lõhnavaid lillasid puid mille mungad ammusel ajal igale poole istutasid.

USA Läänekallas on Lõuna-Ameerikaga väga halvasti ühendatud. Seega kui me jõudsime Buenos Airesesse, olime kohutavalt väsinud. Meil oli selja taga magamata öö, 3 lendu ning meie aja järgi oli kell 6 hommikul. Kuna meil palju aega BAs ei olnud, siis otsustasime siiski ringi jalutada, et oma ajast seal kõik, mis võimalik välja pigistada.

Kuna oli pühapäev, siis seadsime oma sammud San Telmo linnaosas olevale antiigiturule. See turg algas kunagi sellest kui kohalikud müüsid igasugust huviatavat vanakraami. Nüüd on muidugi enamus tänavast täis erinevaid suveniire. San Telmo turg asub peamiselt ühel pikal tänaval ning see on inimestest täiesti punnis. Kuna me olime nagunii veidi väsinud, siis istusime ühte veinibaari maha ning tellisime klaasi veini, et niisama vaadata tänaval toimuvat elu. Paari minuti pärast oli kohal üks kohalik vanem naine, kes ütles, et me oma koti tooli pealt kohe ära võtaksime ja seda kindlamini enda juures hoiaksime, sest muidu röövitakse see kohe ära. Ühegi varguse ja röövi ohvriks me oma reisi jooksul siiski ei langenud. Vastupidi, inimesed olid kõik äärmiselt sõbralikud ja abivalmid.

Oma teisel päeval tegime suurema jalutuskäigu. Täpsemalt nii viie tunnise. Jalutasime oma hotellist Recoleta surnuaeda. Tegemist on väga vana surnuaiaga, kuhu on maetud Argentiina koorekiht, rikkad ja ilusad. Iga haud on nagu mausoleum, uhke väike kirik või suurejooneline skulptuur. See on tõesti väga ilus ning seal saab päris mitu tundi kulutada, kui huvi surnud inimeste vastu suurem on.

Meie teiseks sihtkohaks oli Floralis Generica skulptuur. Õnneks pidi see google mapi kohaselt olema vaid 10 minuti kaugusel surnuaiast. Kui jõudsime sinna parki, kus see olema pidi, siis seda lille me sealt küll kuskilt ei leidnud. Õnneks juhatasid meid kohalikud ehitajad lõpuks siiski õigele teele ning oma lille me lõpuks ka leidsime.

Floralis Generica on suur lillekujuline skulptuur, mis käitub nagu tõeline lill – kui päike paistab on see päikese suunas avatud, kui päike ei paista, siis õied panevad ennast kokku. Me nägime lille ka suletuna, kui öösel kell 2 lennujaama sõitsime. Kusjuures oli väga tore, et me seda lille just praegu nägime. Selle lille mehhanism ei töötanud vahepeal 5 aastat ning see oli pidevalt avatud. Õnneks lahendati see probleem peale “lühikest” viit aastat siiski ära.

Paar kilomeetrit Floralis Genericast eemal on jaapani aed, mis oli meie järgmiseks sihtpunktiks. Tee sinna oli väga ilus, sest tee peale jäi palju ilusaid parke (Buenos Aires on väga roheline ning pargirohke linn) ning palju ilusaid maju. Mulle meeldib, et BAs on väga erineva arhitektuuriga maju. Lihtsalt jalutada tänavatel on juba põnev.

Jaapani aed oli nagu jaapani aed ikka, ilus, ja tekitas tunde, et oled Jaapanis. Kui olime sellele tiiru peale teinud, jalutasime teist teed pidi tagasi kesklinna.

Kuna me väga söönud ei olnud, siis kõhud olid ikka päris tühjaks saanud. Meie hotelli lähedal oli shopping street, kus oli mitmeid parrellasid (lihale spetsialiseerunud restoranid). Astusimegi ühte neist sisse, pakkisime kõhud head toitu ja Argentiina veini täis ning vaatasime inimesi. Mulle argentiinlaste stiil meeldib – tagasihoidlik ja lihtne. Väga hästi käivad riides vanemad inimesed. Alati kui ma olen riigis, kus vanemad inimesed käivad ilusti riides, mõtlen ma Eesti vanemate inimeste peale ja ohkan kaastundlikult.
Üks asi, mida ma tahtsin Buenos Aireses teha oli tantsida tangot, või siis vähemalt näha tangotantsijad. Kui me peale õhtusööki suurema ringiga oma hotelli tagasi jalutasime, siis ühel tänavanurgal nägimegi tangotantsijaid. Sain reisi kordaläinuks lugeda.

Buenos Airesesse tahaksin ma siiski tagasi minna. Mulle tundus, et täpselt 1 päev avastamist jäi justkui puudu. Lisaks sellele on veel ülejäänud Argentiina ka täiesti nägemata!